MINYAK KELAPA DARA MENINGKATKAN KESIHATAN ANDA


MKD (VCO) Dr Azimuth dihasilkan daripada kelapa segar yang mana kandungan minyak dan airnya diasingkan secara proses fermentasi (pemanasan singkat). Proses ini membolehkan air dikeluarkan daripada minyak sebelum ditapis. Hasilnya,  MKD yang jernih dan mempunyai aroma kelapa yang sebenar. Proses tradisional yang dimodenkan ini menghasilkan MKD yang terbaik dan bermutu tinggi dengan kandungan asid laurik sebanyak 50% -53%. MKD sebagai makanan berfungsi (functional food) mempunyai asid lemak yang menyediakan nutrien dan bahan untuk asid lemak antimicrobial dan monogliserida apabila dimakan. Asid laurik, iaitu sejenis asid lemak rantaian sederhana memainkan fungsi penting di dalam badan  apabila ditukarkan kepada monolaurin.Monolaurin bersifat antivirus, antibakteria dan antiprotozoa monogliserid yang boleh memusnahkan virus berselaput lemak seperti HIV, herpes, cytomegalovirus, influenza dan pelbagai bakteria patogen termasuk listeria monocytogenes dan helicobacter pylori dan protozo seperti giargia lamblia.

Saranan Pengambilan
Boleh diminum terus. Ambil 1 sudu makan diikuti dengan segelas air masak. Ambil 2 kali sehari.

Selain kegunaan secara dalaman, MKD  juga digunakan secara luaran (sapuan) untuk kesihatan kulit dan rambut. Untuk rambut hitam berkilat, sapu MKD  pada rambut dan kulit kepala. Balut kepala dengan tuala dan biarkan semalam. Keesokannya, cuci dengan syampu tanpa toksin seperti syampu SHIKAKAI. Sapu pada muka dan badan untuk kulit yang lembut dan menawan. Juga sesuai untuk digunakan dalam proses penyediaan makanan seperti salad dressing untuk rasa salad yang enak.

Antara kebaikan MKD/MKDHS menurut kajian saintifik:
* membunuh virus penyebab selsema, herpes, demam campak, Hepatitis C, SARS dan AIDS
* membunuh bakteria penyebab ulser, jangkitan saluran kencing, penyakit gusi dan kaviti, pneumonia dan gonorrhea
* merangsang sistem imunisasi untuk melawan  sel kanser
* meningkatkan sistem peredaran darah dan metabolisme
* antioksida  semulajadi
* pemangkin kelenjar tiroid
* tidak meningkatkan paras platelet dalam darah
* menggalakkan kehilangan berat badan
* memberi tenaga dan mengurangkan stress
* menggalakkan pertumbuhan sel baharu
* pertumbuhan rambut yang sihat
* menghindarkan sakit jantung dan darah tinggi
 
Note:
MKD/MKDS diminum dan dibuat sapuan pada kulit. Boleh ambil sebelum/selepas makan pada bila-bila masa. Sesuai juga  untuk kanak-kanak (yang telah makan makanan pejal) dan ibu mengandung.

Cara Guna:
- Dewasa: 1 sudu besar sekali sehari, diikuti dengan segelas air masa
- Kanak-kanak: 1 sudu kecil sekali sehari, diikuti dengan segelas air masak.
- Ibu mengandung boleh mengambil MKD sebagai minyak selusuh. Mula minum (1 sudu 1 kali sehari) apabila mencecah usia 6 bulan. Pada usia kandungan 8 bulan, ambil 2 kali sehari. Insya-Allah dapat mengurangkan/mengelak masalah jaundis bayi.

Untuk merawat penyakit/masalah kesihatan, ambil 2 kali sehari.  Saya telah menggunakan MKD untuk melahirkan anak sulung yang songsang dan merawat/mengelakkan demam, demam selsema, ulser mulut dan demam campak dll. Boleh baca pengalaman saya dalam ruangan TESTIMONI PRODUK.




MKD : RM 46.00
MKDHS: RM 53.00














    


No comments: