COLONKLEEN: MAKANAN PEMBERSIH USUS YANG LENGKAP


SERAT DAN ZAT AMAT PENTING KEPADA SISTEM PENGHADAMAN. Serat dan zat berupaya membuang toksin dan logam berat dalam tubuh, Serat bertindak sebagai span kecil yang menyerap kolestrol dalam badan. Serat boleh hancur dikenali sebagai BETA GLUCAN, bercampur dengan asid hempedu kemudiannya akan mebawa keluar kolestrol jahat dari badan. Sebagai tindak balas kepada proses tersebut, hati akan menyerap kolestrol dari dalam aliran darah untuk menggantikan asid hempedu. Beta Glucan dapat merendah paras kolestrol dalam badan dengan mengikat sebahagian dartipada kolestrol tyersebut dan membawanya ke saluran penghadaman. Kolestrol kemudiannya terperangkap dan dinyahkan dari badan secara semulajadi.

Lebih daripada 37 kajian dalam tiga dekad lepas menunjukkan  bahawa makan serat boleh hancur dapat meningkatkan tahap kesihatan jantung dengan mengurangkan kolestrol dalam badan.  Pada Januari 1997, Pengurusan Makanan dan Dadah AStelah membenarkan pengusaha makanan memuatkan iklan  yang serat boleh hancur boleh mengurangkan risiko sakit jantung.

Kajian spesifik mendapati makan serta boleh hancur paling berkesan untuk mengurangkan paras kolestrol bagi mereka yang baru mencecah paras tinggi. Misalnya, tahap kolestrol  permulaan adalah 240-300 mg/dl. Makan sekurang-kurang 7gm sehari serat boleh hancur, boleh mengurangkan tahap kolestrol sebanyak 4%-10%. 

Menurut Program Pendidikan Kolestrol Kebangsaan Amerika, bagi setiap 1% penurunan jumlah kolestrol, risiko penyakit jantung akan menurun sebanyak 2%-3%. Ini menunjukkan  pengambilan serat boleh hancur dalam pemakanan harian merupakan kaedah penjagaan terbaik untuk dan boleh mengurangkan  risiko penyakit jantung  sebanyak hampir satu pertiga.

COLONKLEEN mengandungi 100% serat mudah hancur dan probiotik (4 bakteria baik), enzim buah-buahan, phytonutrien dan lebih 30 jenis sayur dan pati bauh. COLONKLEEN tidak mengandungi pengawet, gula, kanji, yis, perasa dan pewarna tiruan. Pembersihan usus yang berkesan dan pengambilan serta boleh membantu anda menjadi lebih sihat dan bertenaga.  

MAKANAN PEMBERSIH KOLON YANG LENGKAP


KEBAIKAN COLONKLEEN:
* membersih usus bahagian bawah terutama usus besar
* mengatasi masalah sembelit kronik
* mengurangkan risiko penyakit jantung dan kardiovaskular
* menghalang pembentukan lemak dan menurunkan paras kolestrol
* mengelakkan buasir
* menyerap toksin dalam sistem penghadaman
* menjaga sistem perkumuhan
* membuang toksin dan logam berat 



No comments: