GLUTATHIONE DAN GLUASTACOL

APA ITU GLUTATHIONE?

GLUTATHIONE atau gluta, juga dikenali dengan gelaran Master Antioxidant.  Gluta merupakan sejenis asid amino yang ada dalam hampir setiap sel organisma yang hidup di muka bumi. Ia ialah Tripeptide terdiri daripada 3 Asid Amino, iaitu glutamate,sistein dan glisin. Gluta antara sejenis antioksida paling berkesan bertindak mengumpul toksin di dalam organ penapisan, iaitu limpa secara organik. Toksin yang dikumpulkan secara organik itu dikeluarkan daripada tubuh kita menerusi proses perkumuhan secara berkesan. Gluta juga berfungsi untuk melindungi kulit daripada kerosakan kolagen, berupaya meningkatkan imunisasi badan, mencegah penyakit barah selain membantu melambatkan proses penuaan.

Selain itu, Gluta juga boleh meneutralkan radikal bebas, memulihkan sel rosak, menyahtoksin dan juga meningkatkan prestasi antioksida yang lain. Secara tidak langsung, gluta menjadi bahan yang amat diperlukan untuk mendapatkan kulit cantik tanpa masalah.



MANFAAT GLUTA:
-Pemulihan kulit yang rosak dan bermasalah
-Untuk hilangkan masalah jerawat yg teruk / jeragat /pigmentasi / hilangkan parut dn liang pori terbuka
-Rambut lebih sihat, halus dan bersinar
-Mengurangkan kedutan dan garis halus
-Melambatkan proses penuaan
-Mengatasi masalah sembelit
-Mengurangkan sakit sendi
-Meningkatkan tenaga, menjadikan badan lebih aktif
-Mengurangkan rekahan kaki
-Menguatkan otot, tulang dan kuku
-Memulihkan payudara yang kendur
-Meningkatkan penghasilan susu ibu
-Mengandungi nutrien yang tinggi dan sesuai bagi ibu mengandung.

 Kenapa GluAstaCol?
 Kulit yang sering terdedah kepada sinaran matahari akan menghasilkan eumelanin, pigmen hitam, phaemelanin dan pigmen merah. Kita sering melihat warna kulit berubah gelap selepas terkena sinar matahari. Hal ini berlaku kerana munculnya pigmen hitam yang lebih kuat. Dalam sintesis melanin, kehadiran Gluta akan menghalang fungsi enzim tirosinase yang bertanggungjawab dalam pengeluaran eumelanin. Sebagai antioksida yang kuat, gluta juga menghalang spesis oksigen reaktif dan peroksida yang mampu merangsang enzim tirosinase. Kesan antioksida berterusan yang ada pada gluthatione akan menjadikan tona kulit ternyata lebih cerah walaupun sering terdedah kepada matahari.

Pakar Terulung Nutrisi yang juga seorang biosaintis, Dr. Azimuth  dalam kajiannya menunjukkan bahawa gluta juga menjadi elemen penting untuk kesihatan keseluruhan dengan keupayaan gluta berupaya bertindak mencegah pembentukan melanin gelap sekaligus berfungsi sebagai agen pemutihan dengan mengurangkan pengeluaran pigmen kulit. Ini akan mengganggu pusat metabolism bagi pembentukan melanin dalam kulit.

Peranan utama Glutathione  dalam GluAstaCol :
- menghalang proses sistesis melanin,iaitu kehadiran pigmen gelap di kulit yang menyebabkan warna kulit lebih terang & cerah.
- agen antioksida yang berkesan bagi membantu melambatkan proses degenerasi sel. (Kekurangan Glutathione akan mengarah kepada stress oksidatif. Glutathione memainkan peranan dalam proses pemutihan kulit)

Produk GluAstaCol mempunyai kandungan  sebatian protein glutathione gred terbaik yang berfungsi menjaga pertumbuhan sel-sel badan daripada serangan radikal bebas, selain memberi kebaikan-kebaikan lain seperti kesihatan yang berkekalan dan kulit yang bersih bercahaya. Fungsi nyah toksin contohnya, berupaya merawat dan mengeringkan jerawat pada kulit dengan pantas, selain dapat mencerah dan meratakan warna kulit di samping menegangkan kulit serta menambahkan tenaga. Pengambilan Glutathione dengan cara berterusan akan membuat kulit semakin putih dan cerah. Glutathione juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar. Selain itu, Gluastacol juga mengandungi ASTAXANTHINE (rujuk artikel ASTAXANTHINE dalam  blog ini untuk info lanjut.), KOLAGEN dan EKSTRAK MINYAK BUAH ZAITON.

Oleh itu, untuk mendapatkan kulit yang cantik dan menawan. Pastikan anda mengambil supplemen yang mempunyai Glutathione.

PASTIKAN ANDA MENGAMBIL GLUASTACOL.






     

No comments: